maandag 26 september 2016

Kennisdialoog II

Na de eerste kennisdialoog van de groep ´innovatie´ te hebben gezien hebben we gemerkt dat het werkelijk opzetten en leiden van een dialoog niet eenvoudig is. De valkuil is om een presentatie te geven en met wat vragen stellen en antwoorden genereren het geheel een dialoog te noemen...

Onze groep - 6 man sterk - heeft zich nu gebogen over de concrete inhoud van beide dialogen die elkaar moeten opvolgen. De tweede is een logisch vervolg op nr. 1 met een korte terugkoppeling naar kernconcepten en bijbehorende definities en kenmerken. KD 1 behandelt een casus (een basisschool staat op het punt leeg te lopen door zwak cultuurmanagement) waarbij begrippen als (organisatie)cultuur de hoofdrol spelen. Door interactieve werkvormen moeten medestudenten in de rol van de leerkrachten van de betreffende basisschool a.d.h.v. sturing achter definities, kenmerken en uiteindelijk een oplossing komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten