zondag 27 maart 2016

Feedback op Pitch van focusgroep school

De pitch op school werd goed ontvangen (én de manier waarop: 'Geweldig, zo'n glog!'). Wat ik aan op- en aanmerkingen noteerde was:

* Hou de leerlijnen van de methode (Wereld in Getallen) aan. Deze geven je houvast én laat de leerkrachten niet vreemd opkijken tijdens de uitvoering;
* Jaarlijks wordt er een Grote Rekendag gehouden bij ons op school; de hele dag staat in het teken van (betekenisvol) rekenen. Dit zijn, vinden ook leerlingen, leuke en leerzame dagen. Neem de vorige edities nog eens door voor inspiratie;
* Binnenkort (begin april) is er een PARWO informatiedag. De rekenspecialist (ook aanwezig) gaf me ter plekke een uitnodiging om tijdens de dag ideeën op te doen. Ik ben erbij!;
* De rekenkast is onlangs geheel aangevuld en vernieuwd. Haal hem eens ondersteboven om te kijken wat er voor handen is;
* Ik ben benieuwd hoe je de verschillende rekenniveaus die we hebben gaat inpassen in deze vorm van leren...

Dit laatste punt zette me aan het denken. Het huidige gebruik van subgroepen zal worden gehandhaafd voor het gemak en de doorgaande lijn. Dit zijn er- met twee kinderen met een OPP (persoonlijke leerlijn) -  in totaal 4. Aan de hand van een methode is het niet (meer) ingewikkeld om aan vier groepen les instructie te geven. Echter, met onderzoekend leren als leidraad is dit een geheel andere opzet en uitwerking. Een vraagstuk waar ik nog geen antwoorden voor heb...






http://www.snapjekind.nl/l/library/download/urn:uuid:07f4505f-01c2-488c-a1a4-6770f0c5947a/Cijfers.jpg?width=560&height=319&ext=.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten